روند بازگشت حجاج افغان از عربستان سعودی به کشور پایان یافت

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۵/۱۲ - ۹:۸
روند برگشت حجاج

۱۵ محرم الحرام، ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۱۱ اسد، ۱۴۰۲ هـ ش

پروسه حج سال ۱۴۴۴ هجری قمری با موفقیت به پایان رسید و روند برگشت حجاج نیز امروز با ورود آخرین پرواز از مدینه منوره به کشور اختتام یافت.

نشستی به منظور استقبال از آخرین پرواز حجاج در میدان هوایی بین المللی کابل امروز از طرف این وزارت برگزار شد که در آن مولوی عبدالسلام حنفی، معاون ریاست الوزراء و رئیس کمیته ملی حج،  شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج واوقاف، مولوی نور جلال معین وزارت داخله، مولوی صدیق الله عابد معین ترانسپورت و هوانوردی ملکی، عبدالهادی محمد رییس عمومی میدان هوایی بین المللی کابل، مسوولان شرکت کام ایر ، معینان و رؤسای ادارات مرکزی این وزارت اشتراک داشتند.

  محفل با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و بعداً مولوی عبدالسلام حنفی معاون ریاست الوزرا سخنرانی نموده، گفت: جای بسا مسرت است که حجاج افغان پس از ادای فریضه حج به کشور بازگشتند.

موصوف در قسمتی از سخنرانی اش گفت از رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف بسیار سپاسگزاریم که پروسه حج را با اخلاص و صداقت کامل تنظیم و مدیریت نمود.

آقای حنفی افزود که در نتیجه تلاش شبانه روزی مسؤولین وزارت ارشاد، حج و اوقاف و همکاری سایر ارگان‌های ذی ربط بود، که بهترین تسهیلات برای انتقال و اسکان حجاج افغان در داخل کشور و عربستان سعودی ایجاد شد.

آقای حنفی در اخیر سخنان خود، ضمن استقبال از حجاج، برای آنان حج مبرور استدعا نمود.

سپس شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، ضمن سخنرانی عالمانه‌ای خویش گفت: امسال به یاری خداوند متعال توانستیم (۳۰) هزار حاجی افغان را با امکانات بسیار محدود جهت ادای مناسک حج به عربستان سعودی بفرستیم و بعد از مراسم حج به کشور به خیر عافیت برگرداندیم.

  وی افزود که طیاره حامل آخرین دسته حجاج امروز از عربستان وارد میدان هوایی کابل شد و با این ترتیب پروسه حج با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود که طیاره حامل آخرین دسته حجاج امروز از عربستان وارد میدان هوایی کابل گردید و با این ترتیب پروسه حج با موفقیت به پایان رسید.

  آقای ثاقب گفت: "ما از رهبری شرکت هوایی کام ایر که با بسیار اخلاص و حوصله مندی حجاج افغان را به عربستان سعودی انتقال داده و به کشور بازگرداند، و از مسئولین تمام نهادهای امارتی که در این زمینه با ما همکار بودند، سپاسگزاریم و ما همچنین از دولت شاهی  عربستان سعودی تشکری می کنیم که در همه زمینه ها با ما همکاری کرده اند.

محترم ثاقب خطاب به حجاج گفت شما بسیار خوشبخت هستيد که این فریضه بزرگ اسلام را به طریقه احسن و بهتر اداء نمودید، پس بهتر است بعد ازین عمر خود را بر اساس اصول و احکام شریعت سپری می نمایند.

سپس یکتن حاجی به نمایندگی از حجاج گفت:

از وزارت ارشاد، حج و اوقاف امارت اسلامی افغانستان تشکری و قدردانی می نمایم که همه خدمات و سهولت های لازم از قبیل(سکن، تغذیه، ترانسپورت، خدمات صحی ۲۴ ساعته، ایجاد کمیته های مفقودین، مناسک و استقبال از حجاج را در میادین هوایی مدینه منوره و جده شریف)را برای حجاج کشور در حرمین شریفین مهیا و فراهم نموده بودند.

سپس محترم کاپیتان جاهد عظمی نماینده شرکت هوایی کام ایر ضمن سخنرانی از مسئولین امارت اسلامی و وزارت ارشاد، حج و اوقاف ابراز قدردانی نمود که بالای شرکت کایر اعتماد و باور نمودند.

محفل با دعای خیر پایان یافت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS