قدردانی وزارت ارشاد، حج و اوقاف از افسری که نماز عید قربان را در ارگ امامت کرد

bakhshi_admin
یکشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۰ - ۱۱:۵۱
قدر دانی

شنبه، ۹ اسد ۱۴۰۰

کابل، افغانستان: وزارت ارشاد، حج و اوقاف طی نشستی با اشتراک علما و برخی مقام های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، از دگرمن بشیر احمد فیضی، افسری که نماز عید قربان را در ارگ ریاست جمهوری در حضور رییس جمهور و مقام های دولتی امامت کرد، با تفویض تقدیر نامه قدردانی نمود.

محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف با سپاسگزاری از شجاعت آقای فیضی در امامت نماز عید قربان در ارگ گفت که دگرمن فیضی بدون کوچکترین اعتنا به اصابت چند راکت که به هدف پراکنده ساختن جریان نمازعید از سوی دشمنان اسلام و افغانستان شلیک شده بود، نماز عید را با خضوع و خشوع لازم و جمیع تکبیرات آن به پایان رسانید.

آقای حلیمی، در این نشست با انتقاد از مداخله پاکستان در افغانستان از وزیر امور دینی، رییس شورای علمای آن کشور و علمای حقانی پاکستان در خواست کرد که مانع مداخله حکومت پنجاب در امور افغانستان شوند.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف همچنان با انتقاد سخت از اظهارات اخیر مولوی مجیب الرحمان انصاری، او را فرد فروخته شده و منافق خطاب کرد و از نهاد های مسوول تقاضا نمود با هر فرد از افراد کشور که با دشمن یکجا می شود و از دشمن دفاع می کند، برخورد قاطع صورت گیرد و به زندان افگنده شود.

مولوی سعید الرحمان احساس، عضو شورای علمای افغانستان در این نشست به نمایندگی از این شورا به تجدید تعهد برحمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور تأکید نمود و از این نیروها که به خاطر حفاظت از مردم و کشور خویش هرلحظه آماده فداکاری و جانفشانی استند، سپاسگزاری کرد.

حجت الاسلام علی عطایی، یکی از عالمان دین نیز در نشست قدردانی از دگرمن بشیر احمد فیضی، با تأکید بر حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور افزود که قرآن عظیم الشان در برابر ظالمان وخاینانی که به بشریت ظلم می کنند، دستور ایستادگی و مقابله با استفاده از قوت و زور را داده است.

جنرال عبدالرازق، رییس امور عقیدتی وزارت دفاع ملی، با سپاسگزاری از حمایت و قدردانی وزارت ارشاد، حج و اوقاف وعلمای کشور از نیروهای دفاعی و امنیتی گفت که حمایت علما به آنان روحیه قوی تر می دهد تا در برابر ظالمان بیشتر از پیش ایستادگی کنند و به دفاع از اسلام، سرزمین و مردم خود بپردازند.

مولوی فضل کریم سراجی رئیس انسجام امور مساجد، نیز در این نشست از رهبری وزارت دفاع ملی در خواست نمود به پاس رشادت و شجاعت افسری که با متانت لازم، نماز عید فطر را در ارگ امامت کرد، یک رتبه افتخاری تفویض گردد. او اطمینان داد که علمای کشور قاطعانه در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی کشور ایستاده اند و از آنان حمایت می کنند.

در پایان این نشست، دگرمن بشیر احمد فیضی، از رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف وعلمای دینی که به خاطر قدردانی از وی حضور به هم رسانیده و بار دیگر حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور اعلام نمودند، سپاسگزاری کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS